středa 21. listopadu 2012

A už jsme v druhém semestru!


Kurz č. 2 Jak vzniká divadlo II

Dne 4. 10. 2012 zahájil kurz č. 2 doc. MgA. Zbyněk Srba, Ph.D. přednáškou Jak vzniká divadelní inscenace.

Přednášku zahájil citací Federica Felliniho:  „Jediné, co vím, je, že rád vyprávím“.

Osnova přednášky:
1.       Co je to programová linie
2.       Jak vzniká dramaturgický plán
3.       Realizace inscenace – tvůrčí tým -  režisér, dramaturg, scénograf, herci, choreograf, hudba  

O práci režiséra opět citace z Felliniho: „Nejpřesnější film je v mé hlavě.“
„Není důležité, kolik nápadů vymyslíte, ale kolik jste jich ochoten vypustit.“        





Dne 11. 10. 2012 přednášel prof. Petr Oslzlý na téma Divadlo Husa na provázku a nepravidelná dramaturgie     
                                         
Osnova přednášky:
1.       Inspirační zdroje
2.       Programové znaky DHNP – (program dramaturgické nepravidelnosti vytvořil otec DHNP prof. Bořivoj Srba)
3.       Historie DHNP
4.       Periodizace DHNP
5.       DHNP po sametové revoluci

Originalita tohoto divadla spočívá kromě výborné režijní práce, obsazování kvalitních hereckých osobností a …v inscenování v nepravidelném prostoru, vytvoření Divadla v pohybu, využití karnevalového typu divadla.

Dne 18. 10. 2012 přednesl prof. Mgr. Jan Gogola Úvod do scenáristiky a dramaturgie ve filmu, v televizi a v rozhlase
Prof. Jan Gogola je vedoucím ateliéru rozhlasové a televizní dramaturgie a scenáristiky na DIFA JAMU. Tento ateliér založil před více než dvaceti lety prof. Antonín Přidal.

Prof. Gogola je dramaturgem Činohry Národního divadla v Brně a spolupracuje s řadou českých režisérů. Podílel se na více než čtyřiceti celovečerních hraných filmech, spolupracoval na animovaných a dokumentárních filmech, pracoval na mnohých televizních seriálech. 

Pro ilustraci např. filmy:
Kouř, Reqiuem pro panenku, Neuvěřitelná dobrodružství vojáka Ivana Čonkina, Řád, Fanny, Je třeba zabít Sekala…

O filmu Kouř se říká, že je kultovní. Je natočený před dvaceti lety a hltají ho dodnes středoškoláci i vysokoškoláci. Jde o křečovitou grotesku o předrevoluční době. Režisér Tomáš Vorel v něm spolupracoval s Pražskou pětkou. Ukázal mravní marasmus normalizace.




Žádné komentáře:

Okomentovat